donderdag 21 mei 2015

Hoera! Dubbel feest, feest, feest!

Hoi, 

Wat heb ik jullie weer veel te vertellen zeg! Ga er maar eens even voor zitten, want het is een heel lang verhaal ;-)

Afgelopen zondag was is jarig. Ik ben nu eindelijk 5 jaar! Daar moest ik toch zo lang op wachten. Mama had een aftelkalender gemaakt voor de laatste 2 weken, dus ik kon elke dag een dagje wegstrepen! 'k Heb heel veel cadeautjes gekregen voor mijn verjaardag! Zondag kwamen opa en oma de Rover, en ome Ies en tante Lin op visite! Lekker taartje gegeten en met mijn nieuwe cadeautjes gespeeld. Ze bleven ook gezellig eten. Het was een hele leuke dag. Maandag heb ik mijn verjaardag nog een keer gevierd! Eerst mocht ik op school trakteren. Oma had heel veel knikkerzakken voor mij gemaakt, die trakteerde ik! Er zat een zakje chips in en 10 knikkers. Dat was nog eens leuk zeg!
's Middags mocht ik van mama thuisblijven van school. Ik heb even lekker gespeeld, en toen kwam de visite. Nog meer cadeaus gekregen. Het past bijna niet meer in de kast.'s Avonds kwam er ook nog visite, dus ik mocht lekker laat naar bed. Mama ging mij om 21.00 uur naar bed brengen, maar ik vond het zelf nog veel te vroeg!! 'k Heb net zo lang geroepen totdat ik weer naar beneden mocht, en dat lukte... Toen ben ik maar gelijk met papa en mama naar bed gegaan, maar toen was het al bijna 12 uur in de nacht! Dat is toch veel leuker?!
De volgende ochtend had ik natuurlijk wel een klein probleempje, want kinderen van 5 jaar die zo laat naar bed gaan, vinden het best moeilijk om dan 's morgens op tijd weer wakker te worden. Maar ik moest wel, want mama moest een dagje weg. En ik ben nu ook 5, dus ik mag niet meer zoveel spijbelen op school! Dus... om half negen zat ik netjes in de klas!

's Avonds tijdens het eten was ik zo moe en sacherijnig, dat ik om 18.15 uur naar bed moest! Maar dat vond ik niet erg hoor, want ik was echt heel moe... ik sliep gelijk!

Papa moest weg, want die leert voor vrachtwagenchauffeur. Hij wil chauffeur worden op de brandweerauto. Mama ging op de computer werken. Toen gebeurde het... de telefoon!

Mama wilde eerst niet opnemen, want vaak bellen er 's avonds klanten, omdat ze weten dat we bij de winkel wonen. Maar ze had toch het gevoel dat ze het moest doen, dus: "met Willianne Vogel!"

"Met Dagmar, van Stichting Meiling. Er is een zoon voor jullie en een broertje voor Aron!" Mama kon het bijna niet geloven, want onze papieren lagen pas 6 weekjes in China! Maar het was echt waar!! Toen heeft mama gauw papa gebeld, nou, u snapt het wel, die was bijna gelijk thuis!

Ik had al een keer met mama afgesproken, dat ze me wakker zou maken als ze belden met dit bericht. Maar ja, nu twijfelden ze een klein beetje, omdat ik zo moe was! Maar... gelukkig hebben ze het toch gedaan! Ik was (na wat mopperen) gelijk wakker! 
En wat zijn we blij! Opa en oma de Rover kwamen bijna gelijk op visite, helaas waren oma en oma Vogel op vakantie, anders hadden ze natuurlijk ook langs gekomen. Het was echt feest! Toen ben ik samen met mama nog even de Chinese vlag wezen halen bij Edwin en Wilma! Levi sliep natuurlijk al! En toen we weer thuis waren, hebben we lekker nog wat gedronken. Ik mocht voor één keer een blikje Radler 0%! Dat vind ik echt zo lekker ;-) 
En wat denkt u? Het was weer 24.00 uur voordat ik op bed lag! 

De volgende dag was een weer een heel bijzondere dag. Papa had eerst de vlag opgehangen:


Ik wilde heel graag naar school, om te vertellen dat ik grote broer was geworden! Ik was zo trots als een pauw, zei de juf tegen mama!
Om 13.30 was het zover: we mochten naar Ineke, van Meiling. Want daar konden we de foto's van onze Levi ophalen. We waren heel nieuwsgierig, en ook zenuwachtig want alles was zo spannend allemaal. Maar... eerst kregen we koffie. Althans, papa koffie, mama thee en ik een sapje! En natuurlijk: beschuit met blauwe muisjes erbij! Erg lekker, maar het duurde veel te lang, vond ik! Ik dacht bij mezelf: ik lekker een beetje jengelen, dan merken ze vanzelf dat ik het tijd vind. En ja hoor, het werkte! Ik mocht van Ineke helpen, want het was een dik pakket met papieren en foto's. Ik mocht het aan papa en mama geven. 



En daar is hij dan:







Wat een lieverd is het hé! Hij heet eigenlijk Ling Yu Cheng. Maar, omdat dat een moeilijke naam is in Nederland, hebben we hem Levi genoemd. Mooi he?
Levi is 1,5 jaar oud, en woont in een kindertehuis in Xinyang, provincie Henan, China. We weten dat hij een heel lief jongetjes is, alle verzorgsters houden van hem! Nou, dat begrijp ik wel als ik de foto's zie. 

's Avonds kwam er weer visite, maar toen moest ik op tijd naar bed. Het lijkt wel of ik deze week 2 keer jarig ben, want ik krijg allemaal leuke kadootjes omdat ik een broertje krijg! En kaarten, en bloemen, en kadootjes voor Levi, een fles echte kinderwijn, snoep... we genieten er echt van met elkaar! 

Nou... tot de volgende keer maar weer!

6 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk ventje echt om helemaal verliefd op te worden geniet er maar lekker van.
    De hartelijke groetjes uit Urk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wilma kwakernaak21 mei 2015 om 23:11

    Wat een prachtig verhaal. Geniet heerlijk op jullie blauwe wolk. Op naar de volgende stappen in de procedure en met jullie kijken we uit naar jullie Levi.

    Ed en Wilma.

    Hoi Aron,
    Echt heel leuk dat je een broertje hebt. Jij wordt echt een hele leuke broer want ik vindt jou ook heel leuk en vooral stoer!

    Boks van Levi Kwakernaak

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieverdje, daar smelt je toch van..

    Groetjes Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi kindje. Hopelijk is hij snel bij jullie, zodat jullie hem jullie liefde kunnen gaan geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd allemaal! Wat een mooi jongetje, Levi. Mss moeten jullie wel een kast bijkopen voor al je kadootjes, Aron.
    Ik denk dat Levi echt boft met zon grote broer als jij. Er is genoeg te spleen toch!
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zeg om naar dit lieve mannetje uit te mogen kijken. Hopelijk verloopt alles voorspoedig en kunnen jullie snel vertrekken! Je boft maar Aron, dat je kleine broertje straks bij jou op de kamer mag slapen!

    Groetjes,
    Arie-Jacob, Edith en Juda

    BeantwoordenVerwijderen