vrijdag 10 april 2015

Inlogdatum (8 april 2015) bekend, documenten in China!

Hallo allemaal,

Hier is dan eindelijk weer een berichtje van mij! Lang geleden he? Maar, er is wel veel gebeurd hoor, dat ga ik u vertellen!

Vorige keer vertelde ik dan we met z'n drieën naar de notaris zijn geweest, om alle papieren te legaliseren. We waren toen te laat klaar om ook nog naar de rechtbank in Dordrecht te gaan. Daar gaat mijn verhaal nu verder...

Op maandag 2 maart was het zover. Mama moest naar de rechtbank om de adoptiepapieren weer te laten legaliseren. Eigenlijk alleen de handtekening van de notaris. Ik moest gewoon naar school natuurlijk. Dat vond ik wel jammer, want ik had het wel leuk gevonden om ook een keer naar een rechtbank te gaan, het leek me wel spannend, want er komen daar ook boeven he!! Maar... mama had geen zin om tot woensdagmiddag te wachten, dus pech voor mij! Papa ging trouwens ook niet mee, want die moest gewoon werken.
Bij de rechtbank aangekomen moest mama eerst door de beveiliging, maar dat ging natuurlijk goed. Ze had alleen een klein tasje met alle papieren bij zich, en dat hele tasje ging door een soort scanner, zodat de beveiliging kon zien of er geen gekke of gevaarlijke dingen in het tasje zaten. Maar nee, mama mocht doorlopen. Het was op wachten na eigenlijk zo gebeurd! Mama kreeg de handtekeningen en stempels, en ze kon weer verder. Op naar het volgende adres...

Ja, want de handtekening van de rechtbank moet ook nog gecontroleerd worden door belangrijke mensen in Den Haag. 'Rondje Den Haag',  noemen ze dat. Alle papieren moeten daar weer gelegaliseerd worden door het ministerie van Buitenlandse zaken én het Chinese Consulaat. Je brengt het pakket naar den Haag, en je moet het later in de week weer op gaan halen.

Dit 'Rondje Den Haag' hoef je niet perse zelf te doen ;-) Je kunt dit ook overlaten aan een bedrijf die dit vaker doen. Dat deden papa en mama dus ook! Dus, mama is van de rechtbank in Dordrecht meteen doorgereden naar VisumChina in Barendrecht. Daar heeft ze het hele pakket afgeleverd. Als het pakket weer terug was zouden ze het gelijk naar Ineke van Stichting Meiling brengen. Super handig!

Na een weekje kregen we een e-mailtje van Ineke, dat één document, het rapport van de Raad van de Kinderbescherming, niet goed was. Al heel veel jaar gaan ze op het Chinese Consulaat akkoord met een Nederlandse versie, alleen precies vanaf ons rapport vonden ze het nodig om een Engelse versie te hebben. Dus, bij Meiling moesten ze hard aan het werk om het hele document van 12 A4-tjes te vertalen in het Engels. Dit hadden ze met een weekje klaar. Toen moest mama weer naar de notaris, om de Nederlandse versie uit het pakket te laten halen, en de Engelse versie er weer in te laten doen. En weer naar VisumChina in Barendrecht, zodat ze nog een keer Rondje Den Haag konden doen.

En ja hoor, vorige week was er weer een email van Ineke: jullie documentenpakket is weer bij mij, helemaal klaar!! We gaan het opsturen naar China! Dat was fijn om te horen!

Nu moesten we weer een weekje wachten op het bericht dat de papieren in China zijn! En gelukkig: gisteren weer een email van Ineke: jullie papieren zijn in China, inlogdatum 8 april 2015. Alles is tot nu toe dus helemaal goed gekomen! Ik ga nu weer verder wachten op mijn lieve broertje of zusje uit China! Van mij mogen ze bellen, want ik ben er helemaal klaar voor.

Heel veel mensen vragen: hoelang duurt het nog? Nou, dat vinden mijn papa en mama en ik geen leuke vraag, want dat weet niemand! Het kan morgen zijn, maar het kan ook nog een paar maanden duren. Zodra we het weten, vertel ik het natuurlijk meteen aan u!

En o ja, papa is al vast aan onze nieuwe kamer begonnen, Boaz mag straks bij mij op de kamer slapen, dat is gezellig?! Als het klaar is, laat ik foto's zien, oké?

Trouwens, nog iets, weet u wie er ook nog mee gaat naar China? Oma Vogel! Opa de Rover blijft (voor 99% ) thuis, want ja, dat vliegtuig vindt opa echt heel spannend, té spannend eigenlijk! Dus nu gaan allebei mijn oma's mee. Heel leuk vind ik dat!

Nu moeten mijn opa's allebei 2 weekjes voor zichzelf zorgen  ;-) Maar dat komt wel goed hoor!

Groetjes weer van mij en papa en mama!

X Aron


4 opmerkingen:

  1. Tante Lindy & ome Ies10 april 2015 om 11:55

    Je hebt weer een mooi verhaal geschreven Aron! echt leuk! Spannend allemaal. dikke kus van tante Lindy en ome Ies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo wat een leuk nieuws zeg!! Ik hoop dat jullie snel bericht krijgen van jullie nieuwe broer of zus! Wat komt die in een warm gezin!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om het zo te volgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind dit leuk om eens te volgen hoor! Je hoort van families die een kindje hebben geadopteerd,maar ik weet niet wat er allemaal gebeurd. Spannend en ik hoop gauw te horen van jullie!!
    Groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen