donderdag 13 augustus 2015

Dag 5 donderdag 13 augustus 'Laatste dag in Zhengzhou'



Dag 5 donderdag 13 augustus

Hallo iedereen,

Wat was het vandaag weer een leuke dag!
Vanmorgen ging om half 8 de wekker, want om half negen hadden we afgesproken om aan tafel te gaan! Papa en mama en Levi zijn eerst op het gemakje wakker geworden, en om 8.00 uur probeerden ze ook mij wakker te maken. Dat ging moeilijk, want ik was nog lang niet uitgeslapen! Maar ja, het moest!

Trouwens, mama is heel blij, want Levi kan ook heel goed uitslapen ;-)  Zo lekker is dat! Mama en ik houden ervan om 's morgens in bed lekker te liggen en te kroelen, en nu kunnen we dat lekker met z'n drietjes doen :-)

Keurig op tijd zaten we beneden aan het onbijtbuffet. Ik kan maar niet wennen aan al dat warme eten als ik net uit bed komt. Papa en mama trouwens ook niet. Al die chinezen zitten aan de rijst, gebakken aardappel, kippenpootjes, en nog heel veel ander eten waarvan ik niet weet weet wat het is. Gelukkig hebben ze ook brood en jam. Daar houd ik het maar bij!

Na het eten gingen we shoppen! Op het gemakje zijn we er naar toe gelopen. Het was namelijk al weer heel warm en benauwd. Als ik 's avonds mijn kleren uitdoe, zijn ze helemaal vochtig van het zweet. Gelukkig is er binnen in het hotel en in de winkels overal airco!
In de winkels hier is alles heel goedkoop! Maar ja, mama zegt dat ik niet teveel mag kopen, omdat het anders allemaal niet in de koffers past.

Met Levi gaat het vandaag weer veel beter dan gisteren! Hij heeft heel veel gelachen vandaag! Een teken dat hij zich steeds meer thuis gaat voelen bij ons! Ook blijft hij rustig bij de oma's op de hotelkamer, zonder dat papa of mama erbij zijn! Luier verschonen en aankleden, hij vind alles eigenlijk prima! Hij vindt het alleen nog een beetje vervelend als ik hem help. En dat vind ik dan weer niet leuk, want ik bedoel het echt heel goed. Maar ja, Levi verstaat me nog niet, dus dat kunnen we elkaar niet vertellen. Mama zegt dat ik rustig met hem moet doen, en af moet wachten totdat hij vanzelf naar me toekomt. Soms doet hij dat. Dat is zo leuk! Maar verder gaat het echt heel goed met ons allemaal! We zijn blij dat de Heere ons dit allemaal geeft.

Vanmiddag moest papa nog even met Ineke op stap naar de notaris. Daar moest een heel pakket met papieren ondertekent en opgehaald worden voor het afronden van de adoptieprocedure in Beijing en Nederland. Mama en Levi hoefden niet mee, dus die zijn samen met mij in het hotel gebleven. Levi en ik hebben een heerlijk middagslaapje gedaan. Dat konden we wel gebruiken, want vanavond zouden we uit eten gaan in een restaurantje hier in de buurt. We hadden namelijk zin in iets anders als KFC of Chinees buffet ;-)
Vlakbij zagen we een steakhouse. Dat klonk als biefstuk, zei mama, en daar hadden we wel zin in! Om 17.00 uur zijn we vertrokken naar het restaurant. Ik heb heerlijk biefstuk gegeten, met friet natuurlijk. We missen wel de mayo! Ze hebben hier alleen tomatenketchup. Nou, dan liever maar kale friet! Papa en mama hadden spaghetti, dat hadden ze ook. En Levi trouwens ook. Maar, ik zei al, hij eet alles, en vind alles lekker. Oma Rover had ook biefstuk, net als ik, en oma Vogel spaghetti! Heerlijk was het zeg!

Na het eten zijn we langs een speeltuintje gelopen. Hier heb ik even gespeeld. Dat was best leuk. Er waren nog heel veel andere kinderen. Weet u, alle kleine kinderen hier hebben een broek aan met een scheur in hun kruis. Dat doen ze expres, want dat vinden de mama's makkelijk. Ze gaan dan op hun hurken zitten, en plassen gewoon op de grond!! Binnen of buiten maakt niet uit, ze gaan zitten wanneer ze moeten! Het ziet er heel raar uit, en soms stinkt het gewoon. Vanmiddag zag ik zelfs een kindje gewoon op schoot bij de moeder plassen, bah! Trouwens, weet u dat ze hier alleen in de hotels normale toiletten hebben? In de kantoren, bij het politiebureau, in restaurants etc. hebben ze overal pispotten in de grond. Daar moet je op je hurken boven hangen. Niet echt makkelijk, maar ja!

Toen we terugkwamen in het hotel ben ik samen met mijn broertje in bad geweest. Hij vond het weer heerlijk en leuk, en ik ook!

Voordat ik naar bed ging, heb ik nog lekker chips gegeten en gedronken! Het was vandaag de laatste dag in Zhengzhou! Morgen hopen we richting Beijing te vertrekken. Met het vliegtuig! Morgenavond hoop ik, als we veilig in het hotel weer aangekomen zijn, te vertellen hoe het allemaal was. Mama en papa hebben net de boel opgeruimd en de koffers ingepakt, dus we kunnen morgenochtend heerlijk relaxen! Om half drie worden we opgehaald door ons taxibusje en vertrekken we richting het vliegveld van Zhengzhou. Eerst een uurtje rijden, en dan rond 19.00 uur vertrekt ons vliegtuig, als we geen vertraging hebben uiteraard! Het is maar een uur vliegen, dus dat is lekker kort.

Het is best spannend, want morgen vertrekt Levi met ons uit zijn geboortestreek. Hij heeft hier bijna 2 jaar gewoond, en is liefdevol verzorgd in het kindertehuis. We zijn blij en dankbaar dat wij nu mogen proberen om voor hem een lieve broer, papa en mama te zijn. Wat houden we al veel van hem!!

Tot over weer mijn verhaal! DV tot morgen!

Liefs van Aron, en papa, mama en Levi












3 opmerkingen:

  1. Wat geniet ik mee van de verhalen en de foto's!
    En wat een leuke foto van jullie als gezin. Dat is toch puur genieten!! Fijne tijd nog met elkaar. Groeten, Jannie Breedveld

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Aron,

    Wat fijn dat wij jou en papa en mama met de oma's en Ineke via "je blog"kunnen volgen, ook nu jullie in China zijn. Bedankt voor jullie verhalen en foto's. Wat leuk Aron, dat jij en Levi een zelfde shirt aanhebben, de twee broers en beide in een buggy en nog veel meer doen jullie samen echt leuk joh! Top om te lezen hoe het met jullie allemaal mag gaan. Ook heerlijk om te lezen hoe Levi het naar zijn zin heeft bij jullie. Aron, doe je papa, mama en je oma's de groetjes van ons.Nog een fijne tijd met elkaar in China.

    Doei hee, grote broer van Levi, Theo, Jacqueline & Dolf

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doei hee, grote broer van Levi, GROETJES VAN: Theo, Jacqueline & Dolf

      Verwijderen