woensdag 11 februari 2015

Documenten verzamelen

Hallo iedereen,

Ik heb weer wat te vertellen. Papa en mama zijn afgelopen maandag (9 februari) bij Ineke geweest. Weet u nog? Dat is de mevrouw die papa en mama gaat helpen met alles. Het was daar heel gezellig, zeiden ze! Ze hebben lekker koffie gedronken, en over China gepraat. Waarover? Nou, dat gaat mama zo even uitleggen, want dat is voor mij ook een beetje moeilijk. Ik heb weer leuk bij opa en oma gelogeerd! 
Mama in vorige week vrijdag ook nog naar een informatieavond van Meiling geweest, samen met Wilma, de mama van Levi. Levi komt ook uit China, en het is zo'n leuk jochie! Ik hoop dat mijn nieuwe broertje of zusje ook zo leuk is! Pasgeleden is Levi bij mij wezen spelen, hij vond het heel leuk om met mijn bakfiets te rijden. En... omdat ik er eigenlijk toch al te groot voor ben, mag Levi hem van mij lenen. Hij vind het zo leuk! Echt grappig :-)


Op die Meiling-avond was ook een kraampje, waar je allerlei Chinese dingetjes kon kopen. Ik heb natuurlijk ook wat gekregen, iets wat ik heel graag wilde: een echte grote Chinese vlag! (die hangen we buiten op als Ineke belt dat er een kindje voor ons is) Nu heeft mama hem in de kamer gehangen, want dat vond ik leuk. Ik heb mijn wereldbol er ook bijgezet, en mijn Chinese spaarpot, en mijn Chinese poppetje. Ik ga nu allemaal dingen uit China sparen, en die zet ik dan allemaal in m'n Chinese hoekje in de kamer!Als u nou ook nog leuke dingetjes hebt uit China, en u doet er niks meer mee, dan wil ik ze wel graag hebben hoor ;-) Dan komen ze ook in m'n Chinese hoekje! (mama vind m'n vlag zo mooi in de kamer ;-))





Nou, nu gaat mama nog even vertellen...

Groetjes weer! X Aron

"Afgelopen maandagavond zijn we bij Arie en Ineke geweest, een superfijn echtpaar, zij gaan ons verder begeleiden met de adoptieprocedure, en dan met name Ineke. Beide zetten zich met hart en ziel in voor Stichting Meiling. En het is duidelijk te merken dat ze het ontzettend fijn en dankbaar werk vinden. Ineke is in 18 jaar al zo'n 50 keer met mensen naar China gereisd om kindjes op te halen. En we hopen natuurlijk dat ze ook met ons mee gaat. Het voelde echt als een warm bad om daar te zijn.... Tijdens de koffie hebben we over van alles en nog wat gepraat, na de koffie kwam Ineke ter zake... (wat is alles toch duidelijk geregeld bij Stichting Meiling).
We moeten documenten gaan verzamelen. Deze documenten heeft China nodig, ze zullen een dezer weken dan ook opgestuurd worden naar China.
Waar wij in het begin dachten dat het een ontzettende grote klus zou gaan worden, viel het achteraf best mee. Hieronder een indruk van de te verzamelen documenten en stappen die we moeten ondernemen (allemaal in het Engels, dat dan weer wel ;-)):

1. Adoption application. Een door onszelf opgesteld document met onze n.a.w. gegevens, een kort verhaal over onszelf en de reden/motivatie voor adoptie. Deze application is tevens een verklaring waarin we beloven goed voor het kind te zorgen, en dat we het dezelfde rechten geven als ons biologische kind. Ook moeten we hierin beloven dat ons kind een goede schoolopleiding krijgt, én dat we regelmatig een follow-up verslag maken van de ontwikkeling van het kind. Dit verslag wordt naar China gestuurd. (dit verslag is inmiddels klaar)

2. Een internationaal uittreksel van het geboorte register van beide ouders. (dit zijn we gisteren gelijk op het gemeentehuis van Hardinxveld en Sliedrecht wezen halen)

3. Een internationaal uittreksel van het huwelijksregister. (hebben we gisteren ook meteen geregeld op het gemeentehuis van Hardinxveld)

4. a. Een certificates of proffesion. Oftewel, een werkgeversverklaring. Omdat wij allebei geen werkgever hebben maakt onze accountant deze verklaring. (wordt aan gewerkt)

4. b. Income and property, financial statement. Een formulier waarop inkomens, hypotheek en allerlei andere financiële zaken op vermeld staan. (is ook al klaar)

5. Health examination certificate van ons beide. Aanstaande woensdag moeten we voor een      medische test bij onze huisarts langs. Hij vult dan onze gezondheidsverklaringen in.

6. Voogd aanstellen. Is ook geregeld!

7. Verklaring omtrent het gedrag. Deze zijn aangevraagd voor ons beiden. We verwachten dat dit geen problemen gaat geven.

8. Referentiebrieven. We hebben wat lieve mensen gevraagd om een referentiebrief te schrijven voor de autoriteiten in China. Dit moeten korte, vriendelijke, getypte brieven zijn. Uit deze brieven moet naar voren komen dat zij ons geschikt vinden als adoptieouders. (wordt inmiddels ook hard aan gewerkt)

9. Originele beginseltoestemming. Die hadden we al, die krijg je aan het begin van de adoptieprocedure)

10. Het originele gezinsrapport. Deze hebben we in een gesloten envelop gekregen, de bedoeling is dat dit document bij en door de notaris geopend wordt. Eerder mag niet.

11. Drie paspoortkopieën. Nou, da's ook niet moeilijk ;-)

12. Twee pasfoto's van ieder, zes foto's van ons en ons huis, van binnen en van buiten. (die zijn ook al gemaakt)

Nou, jullie zien het, het valt best wel mee! We krijgen voor bovenstaande puntjes 3 maanden de tijd, maar ons streven is 2 weken ;-) Het wachten is nu op de mensen die hard voor ons aan het werk zijn, (rustig aan hoor, en alvast bedankt iedereen) vervolgens keurt Ineke alles, en dan kunnen we met het hele pakket naar de notaris. De bedoeling is dat alle formulieren in goede volgorde komen. Bij de notaris moeten we elk papiertje ondertekenen. Vervolgens zet hij zijn handtekening en stempel. De eerste legalisatie is dat een feit, maar dat is nog niet de laatste... daarover b.l.e.w. later meer!"

Hartelijke groet, Ruben en Willianne



1 opmerking: