dinsdag 18 augustus 2015

Dag 10 dinsdag 18 augustus 'Naar de Chinese muur'



Dag 10 dinsdag 18 augustus

Vandaag was een hele leuke dag!
We moesten al vroeg uit bed, om 7:00 ging de wekker. Papa en mama sprongen meteen uit bed, Levi en ik mochten nog heel eventjes doorslapen. Toen toch maar wakker gemaakt, aangekleed en naar het ontbijtbuffet gegaan. Ik heb lekker een boterham met jam op, Levi een bord nasi! En als toetje een paar stukken heerlijke watermeloen!

Om 9:00 uur stonden we klaar voor een dagje uit: de Chinese muur. Chris, onze gids, had een grote bus geregeld, daar konden we met wel 21 personen in! De airco stond lekker aan, want het was warm, en we moesten zo'n 1,5-2 uur rijden. Hemelsbreed is het niet zover, maar het is hier zo druk in Beijing! We reden heel langzaam. Toen een klein stukje snelweg en we waren er!

Iedereen even naar het toilet geweest, en daarna kaartjes gekocht. We moesten een kaartje voor de pendelbus die ons naar de kabelbaan ging brengen, de kabelbaan zelf, en de Chinese muur!
Eerst in de rij voor de pendelbus. We waren al snel aan de beurt. De bus bracht ons in zo'n 10 minuten een stukje hoger de bergen in. Toen we daar aan kwamen rijden zagen we in de verte al een stukje van de Chinese muur. Maar, voordat we daar waren, moesten we nog iets heel spannends doen: met de kabelbaan maar boven. Sjongejonge, wat is mijn moeder een bangerik! Papa, Levi en ik mochten niet wiebelen. Het was trouwens wel een dichte cabine. Ik vond het zelf ook niet zo heel leuk, maar het duurde toch maar heel kort! We waren zo boven! En toen stond ik bovenop de beroemde Chinese muur! Het was mooi, en ook grappig! Er liepen superveel mensen! We hebben leuke foto's gemaakt, en gefilmd!

Na een poosje gingen we weer terug met de kabelbaan naar beneden! Dat was veel minder eng! Beneden hebben we een lekker broodje gegeten, en toen zijn we weer terug gereden naar het hotel.

Gelukkig bleef het vandaag iets 'koeler' in China, 30 graden. Morgen geven ze regen en 26 graden op! Heerlijk voor een dagje!

Om 18:00 uur moesten we eigenlijk verzamelen in de lobby, om met elkaar te gaan eten. Maar daar hadden we niet zo'n zin meer in. We waren moe, en mama vond dat ik een keer goed moest eten, en bij de chinees lust ik eigenlijk niks. Ik ben zo'n piespoker! Toen hebben we bij de roomservice een bord spaghetti besteld. Dat was zo lekker, dat ik mijn hele bord leeggegeten hebt. Om kwart over zes waren we klaar met eten. Toen ben ik gelijk met Levi in bad gegaan, en om 19:00 uur lagen we op bed! Mama dacht dat we meteen gingen slapen, maar dat had ze mis. Levi sliep trouwens wel vrij snel, maar ik ben tot een uur of negen wakker gebleven.

Nu slaap ik al lekker! Morgen hebben we een dagje vrij, en spelen we lekker in en om het hotel!

Nog maar 3 nachtjes, en dan komen we naar huis! Ik heb er best veel zin in, en papa en mama ook! We willen Levi zo graag aan u laten zien! Hij is zo'n lief broertje! Ik ben hem aan het leren om mijn naam te zeggen, maar dat lukt nog niet. Wel papa, mama en oma! Leuk he!

Van Ineke hebben we vanavond afscheid genomen! Dat was eventjes niet leuk. Ze heeft zo goed voor ons gezorgd de afgelopen 1,5 week! En het was zo gezellig met haar! We zullen haar missen! Vanavond om ongeveer 01:00 vertrekt ze met de A380 richting Amsterdam! Goede reis Ineke!

De groetjes van Aron, Levi en papa & mama













3 opmerkingen:

  1. Erg leuk om jullie te volgen. Fijn dat het goed gaat met jullie. En natuurlijk willen we Levi in het echt bewonderen ��
    Geniet nog van de laatste paar dagen met elkaar en allen de hartelijke groeten! Gr. Jannie Breedveld

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Aron om te lezen dat je op de Chinese muur geweest bent. Hoog hé?! En allemaal kleine trapjes. Nog even en je komt alweer naar huis. Geniet nog van de laatste daagjes in Beijing.

    Liefs,
    De Kwakies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoo Aron, jij komt op plekjes waar ik nog nooit bent geweest! Gaaf hoor. Nog een paar nachtjes he, dan zien we jullie weer.
    Dikke kus tante Lin

    BeantwoordenVerwijderen