maandag 17 augustus 2015

Dag 9 maandag 17 augustus 'alweer de laatste week'



Dag 9 maandag 17 augustus

Wat vliegt de tijd hier toch voorbij!
We zijn alweer aan onze laatste week begonnen.

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan. Dat wil zeggen, om 8:00 uur. We moesten op tijd aan het ontbijt zitten, want na het ontbijt hadden we een verrassing voor Ineke!
Mama begint steeds meer op een Chinees te lijken! Ze eet 's morgens bij het ontbijt nasi met gebakken ei, en ze vindt het heerlijk! Ik hoop niet dat ik dat straks thuis ook moet eten, want ik heb toch nog liever een boterham met hagelslag.

Om half tien gingen Natalie, Mirjam en mama stiekem weg uit de ontbijtzaal, om de kamer van Ineke te versieren met ballonnen en slingers! Die hadden ze al van thuis meegenomen. Ineke is vanmelijk voor de 50ste keer voor Stichting Meiling in China. Er was ook een mooie taart gebracht!

Toen ze klaar waren met versieren, gingen Mirjam en Natalie naar beneden om ons te halen, en mama beef met de videocamera in Ineke's kamer. Het was zo'n verrassing voor Ineke! Ze was er heel blij mee! Met elkaar hebben we de taart opgegeten! Wat hadden we een volle buik!

Na het eten gingen we met de subway, dat is de metro, naar de Silk Market, in Beijing! Dat is een groot gebouw van 5 verdiepingen, met allemaal kleine winkeltjes. Ze hebben kleren, tassen, schoenen, speelgoed, rommel, serviesjes, sieraden, en nog veel meer! Het leuke van deze markt is dat je af kunt dingen. Je moet nooit de vraagprijs betalen. Superleuk! Ineke deed het eerst voor. Ik dacht bij een armbandje voor Jannely, maar dat weet ik niet meer zeker. Toen dacht mama: dat ga ik ook proberen! En ja hoor, het ging heel goed. Ik zag hele leuke Chinese kinderpennen. Die vond ik leuk om na de vakantie in de klas te trakteren. Ze waren 90 Yuan per stuk. Mama wilde er 30. Slot van het liedje was dat ze de pennen voor 9 Yuan per stuk kreeg!
Ze kocht voor Levi en mij ook nog kleren, en ook de oma's hebben flink geïnvesteerd! Het was zo leuk dat we misschien nog een keertje terug gaan deze week!

Toen we klaar waren met shoppen, zijn we met de taxi teruggegaan naar het hotel, want we hadden veel te veel bagage aan de buggy's hangen. Toen we naar de taxiplaats liepen kwamen we nog een arme man tegen. Hij had geen voeten, en lag op de trap, in de hete zon te bedelen. Ik vond het zo zielig en erg! Ik heb hem wat geld gegeven om eten te kopen. Wat hebben wij veel en wat zijn we rijk!!

Om 18:00 uur moesten we vezamelen in de lobby, om weer met elkaar uit eten te gaan! We zijn naar hetzelfde restaurant geweest als zaterdag! Heerlijk was het, en, natuurlijk heb ik weer met stokjes gegeten, tenminste, voor zover ik gegeten hebt!

In het hotel aangekomen hebben we lekker de rommel opgeruimd, en ben ik in bad gegaan, samen met Levi! We hebben hard gespetterd! Alles was nat in de badkamer! Mama doet hier niet zo moeilijk hoor ;-) Als wij morgenochtend gaan ontbijten en we komen terug, dan heeft de housekeeping alles netjes opgeruimd en schoongemaakt!

Tegelijk met Levi ben ik naar bed gegaan! Maar... toen ging de bel! Oma aan de deur. Ze was met de andere oma en Ineke nog even naar de winkels geweest, en omdat oma dacht dat ik honger kreeg, heeft ze bij de Mac kipnuggets meegenomen. Die heb ik nog even lekker opgesmuld!

Nu ga ik slapen, want morgen is een drukke dag! We gaan met z'n allen naar de Chinese muur! Morgen hoop ik te vertellen hoe het daar geweest is!

Liefs van Aron, Levi & papa en mama











1 opmerking:

  1. Wat leuk hé dat Ineke nu juist met jullie reis voor de 50ste keer meegaat. Ziet er erg feestelijk uit. Leuk dat jullie dat met elkaar geregeld hebben.

    Jullie hebben goed je slag geslagen op de silk market. Zooo leuk shoppen daar, vooral afdingen een sport hé. Maarre leuk geslaagd hoor :)

    Leuk morgen Chinese muur.
    Blijft gewoon iets wat je echt gezien moet hebben als je in China bent. Enjoy!

    Liefs de kwakies

    BeantwoordenVerwijderen