zaterdag 15 augustus 2015

Dag 7 zaterdag 15 augustus 'Ontbijten, winkelen en spelen'



Dag 7 zaterdag 15 augustus

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer! Onze eerste dag in Beijing is al weer voorbij. Wat vliegt de tijd!

De eerste nacht in ons nieuwe hotel hebben we weer heerlijk geslapen! Alle 4. Over slapen hebben we niet te klagen trouwens, dat doen we allemaal heel best hier!

Om tien voor 9 schrokken we vanmorgen wakker van de wekker. We hadden afgesproken om 9.00 uur bij het buffet. Dat werd dus rennen. Nou ja, ietsje later geworden, maar 3 kwartier vind ik toch lang genoeg voor een ontbijt. Thuis doe ik er altijd maar 10 minuten over ;-) Het ontbijt was nog veel uitgebreider dan afgelopen week in Zhengzhou! En daar was het al zo veel! Ik zal er nog wel eens een paar mooie foto's van maken. Daar had ik vanmorgen geen tijd meer voor. Ik heb vanmorgen in ieder geval gekozen voor een boterham met jam! Ik dacht: ik doe maar gewoon, dan doe ik gek genoeg! Al die gebakken eieren, spek, rijst, noedels.... Levi heeft een heerlijk bord met rijst en ei/tomatensaus gegeten. Dat smaakt een beetje naar Fhu Yung Hai. (ik weet niet of ik het goed schrijf, maar u weet wel wat ik bedoel). Hij vind het heerlijk! Zijn melkfles hoeft hij al niet meer!

Na het eten zijn we met Ineke op stap geweest, naar het winkelcentrum hier vlakbij! Het was maar een klein stukje lopen, maar wat was het warm. Pfff! Gelukkig hebben papa en mama twee buggy's meegenomen, zodat we allebei niet hoeven te lopen! Echt super makkelijk! Morgen geven ze nog zo'n warme dag op, en daarna wordt het gelukkig 'maar' 30-31 graden.

In het winkelcentrum hebben Ineke en de oma's een beetje gewinkeld, en ik ben met papa, mama en Levi naar de speeltuin geweest! Dat was heel leuk. We hebben heerlijk gespeeld! Van oma Vogel kreeg ik nog een mooie Chinese brandweerauto. Daar ben ik heel blij mee!
Toen we klaar met spelen waren, gingen we terug naar het hotel. Het was intussen nog warmer geworden. Op de terugweg kwamen we nog langs een tijdschriften stalletje. Daar had ik op de heenweg al een leuk tijdschrift gezien. Van Cars en de Donald Duck. Die kreeg ik van oma de Rover! Toch wel heel leuk en handig, die oma's mee! Ze verwennen me flink!


In het hotel lekker gerelaxt. Tot 18.00 uur! Op die tijd moesten we verzamelen in de lobby, om met elkaar uit eten te gaan! Familie de Haan was inmiddels ook aangeland. We gingen dus met 3 families, Ineke en de oma's! Naar... u raadt het al: de Chinees!
Ineke heeft voor ons allemaal lekker eten besteld: kip in een ketjapsausje, biefstukreepjes met uien, broccoli, nasi/rijst, en nog meer verschillende dingen, maar dit vond ik het beste eetbaar. Geef mij maar gewoon eten... papa en mama en de oma's hebben we trouwens wel van gesmuld hoor! Het was grappig, want we moesten met stokjes eten! Ze hadden geen vorken en messen! Dat was dus ff oefenen geblazen, maar het lukte! Als je met 2 stokjes een pinda kon pakken was je geslaagd voor het eten met stokjes! Mama kon het als eerste, en toen ik ook! 






Met mijn broertje ging het vandaag nog veel meer beter! Het is zo'n lachebek, en hij is zooooo ondeugend! Echt heel grappig! Hij weet al, als papa of mama uh, uh, zegt, dat hij dan iets niet mag doen! Soms begint hij dan heel hard te lachen, en doet hij het toch! Oei!
Hij kan ook al papa en mama zeggen, alleen weet hij volgens mij nog niet dat mama mama is, en papa, papa! Nou ja, dat leert hij ook vanzelf!

We zijn vanavond lekker in bad geweest. Ineke had voor ons een babybad gevraagd, zodat we lekker even konden weken! Onze voeten zijn namelijk behoorlijk zwart...

Na ons badje zijn we heerlijk naar bed gegaan. Welterusten!

Liefs van Aron en de groetjes van papa, mama en Levi!









5 opmerkingen:

  1. Hoi Aron, mama en papa,
    Wat leuk om jullie te volgen via de weblog!
    Jullie hebben al veel meegemaakt met elkaar.
    Fijn dat Levi het zo goed doet!
    Geniet van alles tijdens deze bijzondere reis!

    Groetjes,
    AJ, Edith en Juda Dekker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo jullie allemaal in China! Ook in Canada word deze blog gevolgt! Heel leuk! Wij wensen jullie verder noch een mooie tijd daar. Noch een gezegende Zondag gewenst voor morgen!
    Groetjes van ons allemaal hier,
    Case en Diana Wursten -DeRover

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om al jullie blogs te lezen. Lijkt me een heel bijzondere ervaring. Aron, wat een lief broertje heb jij gekregen zeg! Een fijne tijd nog in china en allemaal gefeliciteerd met jullie zoon, broertje en kleinzoon. Groetjes Kees en Johanna,Daan, alysia en Jens Egas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk en mooi om jullie belevenissen zo te kunnen volgen! Leuk om de broertjes zo te zien!
    Groet,

    Alienke de Rover

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk en mooi om jullie belevenissen zo te kunnen volgen! Leuk om de broertjes zo te zien!
    Groet,

    Alienke de Rover

    BeantwoordenVerwijderen