maandag 24 augustus 2015

Laatste dag in China, terugreis en aankomst!

Vrijdag was onze allerlaatste dag in China! Het was een drukke dag. We hebben voor de allerlaatste keer lekker ontbeten in het hotel. Na het ontbijt zijn we terug naar onze kamers gegaan om de koffers in te pakken. Wat een rommel hadden we zeg... we hebben best veel gekocht in China. Past het allemaal weer in de koffers? Na veel gepuzzel en 'geweeg', zaten alle koffers vol. En... eigenlijk nog kilo's en ruimte over ;-)

Toen alle koffers ingepakt waren, en de rommel opgeruimd, vonden papa en mama het een goed idee om te gaan slapen. We zouden 's avonds heel laat vliegen, dus laat naar bed! Zogezegd, zo gedaan. We zochten ons bedje op, en sliepen gelijk! Rond een uur of half vier werden we wakker. Precies op tijd, want om 16:00 uur moesten we Levi's paspoort ophalen. Dat heeft mama gedaan. Ze hoefde niet ver hoor, want Chris, onze gids, had ze al beneden in het hotel liggen.

Om 18:00 uur werden we voor de laatste keer in de lobby van het hotel verwacht, om uit eten te gaan met elkaar. We hebben lekker gegeten, uiteraard bij 'de Chinees'.

Om 20:00 uur stond de bus op ons te wachten om ons naar de airport te brengen. Alle koffers gingen in een aparte bus. Het waren er zoveel! Tegen negenen kwamen we op het vliegveld aan. Eerst door de controle, vervolgens de koffers inleveren. We waren benieuwd of het nu allemaal goed zou gaan. De eerste ging prima, 20 kg. De tweede ook, 21.5 kg. De derde, (van oma de Rover) 28 kg. O nee.... Voor 1000 Yuan mocht hij mee! Dat is ongeveer € 140!!! Oeps... dat vond ze toch wel wat veel! Ze heeft natuurlijk veel te veel gewinkeld! Nou ja, snel wat andere koffers opengemaakt, en het gewicht een beetje verdeeld, en toen was het in orde!

Toen begon het lange wachten... Tot 00:55 uur! We hebben eerst lekker een bakkie koffie gedronken, en zijn toen vast naar de gate gelopen. Levi en ik hebben daar eens goed gekeken hoe ze ons vliegtuig gingen laden met eten, koffers ets. Het was een leuk gezicht! We waren ook helemaal niet moe!

Om 23:55 mochten we aan boord! We hadden weer mooi een plekje naast het raam. Helaas wel op de vleugel, dus we konden niet zo goed naar buiten kijken. Maar, 't was toch donker! Toen we 5 minuten zaten, hadden papa en mama al spijt dat ze geen extra stoel voor Levi hadden gedaan. Levi moest op schoot, en dat 10 uur lang! Ze hoopten nog dat er stoelen leeg bleven, zodat papa of mama ergens anders kon gaan zitten. Maar helaas, het vliegtuig zat propvol! En toen viel Levi ineens in slaap! Bij papa op schoot! Toen kon hij rustig zitten ;-)

Om 01:10 uur vertrok het vliegtuig! Toen we opgestegen waren werd ik toch wel een beetje moe. Weet u wat mama deed? Ze maakte op de grond, onder de stoelen, een mooi bed voor mij! Zolang er geen turbulentie was, kon ik daar mooi slapen! Eerst huilde ik een beetje, want ik vond het maar niks, tussen al die benen. Maar, ik sliep al heel snel! Toen hebben papa en mama Levi op mijn stoel gezet. Levi heeft de rest van de vlucht (9,5 uur) geslapen! Hij heeft er niks van gemerkt! Ik heb 4 uurtjes geslapen, dus dat is ook best lang! Papa en mama en de oma's konden niet slapen.
Toen ik wakker werd, heb ik nog een filmpje gekeken. Ook kregen we nog ontbijt. Volgens mij was het iets van gebakken ei met croissant en een yoghurt papje. Dat papje heb ik op. De rest niet. We hadden helemaal geen trek in eten, want over twee uurtjes gingen we al landen. En ik vond het zo spannend om op Schiphol aan te komen!

Na het ontbijt moest iedereen de gordels omdoen, want we gingen landen! Dat was erg mooi! Nederland kwam steeds weer een beetje dichter bij, ik zag allemaal lampjes steeds groter worden. En toen... boeink!! Het vliegtuig stond weer met alle wielen op de grond. Hard remmen, nog een stukje rijden en uitstappen!!

Aan het einde van de gaten stonden mensen van Meiling op ons te wachten. Ze feliciteerden ons, de adoptiekindjes kregen een leuk cadeau, we maakten nog een foto met de hele groep, en toen konden we richting de koffers lopen! We waren als allerlaatste uit het vliegtuig, en zooo benieuwd wie ons allemaal op kwamen halen! Toen alle koffers op de karretjes lagen was het zover: we liepen door de deuren, en daar stonden zóveel mensen! Wat was dat bijzonder! Ik heb eerst opa de Rover een dikke knuffel gegeven! En daarna was opa Vogel aan de beurt! Ik had iedereen zo gemist. Ze hadden een mooi spandoek gemaakt, heel veel ballonnen, vlaggetjes! Het was een groot feest!! Het was zo leuk dat iedereen gekomen was! Dit vergeten we nooit meer! En Levi, je kan wel zien dat je welkom bent!

Toen we iedereen begroet hadden, gingen we met de hele ploeg koffie drinken! Nou, we waren misschien wel met 50 mensen en kinderen. Voor de kinderen waren er pakjes drinken, en voor iedereen was er heerlijke chocola met blauwe muisjes! Daar stonden we, om 6:00, in alle vroegte. Iedereen was zo vroeg uit bed gegaan!

IEDEREEN HEEL HARTELIJK BEDANKT VOOR DEZE ONTVANGST! HET WAS OVERWELDIGEND!

Na de koffie gingen we richting de auto. We waren best wel moe. Nog een uurtje rijden, en onze reis zat erop! Thuisgekomen wachtte ons nog een verrassing, want daar was ook alles versierd! De vlag hing op, met een vliegtuig eraan, en allemaal blauwe ballonnen! Wat een feest weer!

Binnengekomen hebben we Levi eerst ons huis laten zien. Hij vond het prachtig allemaal. We hebben lekker wat gedronken! Toen ging de bel: er werd een heerlijke taart van bakker Vlot bezorgd. Van tante Arianne, tante Lindy, Maria en Wilma! En hun mannen natuurlijk! Bedankt allemaal hoor, hij was heerlijk!

Tussen de middag hebben we lekker biefstuk met friet én mayo gegeten! Dat hadden we het meest gemist ;-) Het was zó lekker! Levi ging even mee naar de slager, hij kreeg een stukje wordt. Nou, hij had het zó op!

Nu begint voor ons het 'normale' leven weer. Ik moet weer naar school, want de vakantie is voorbij. Maar... ik heb genoeg te vertellen. En uiteraard mag ik van de week ook nog trakteren op school!

Nou, voor mij zit het er op. Ik schrijf voorlopig geen blog meer. Mama schrijft hieronder nog een stukje. Iedereen bedankt voor het lezen, ik hoop dat u het fijn vond om met ons mee te genieten!

Liefs van Aron!

Stukje van mama:

Lieve/beste iedereen,

Op deze plaats willen we iedereen heel, heel hartelijk bedanken voor ALLES! Als je mensen gaat bedanken, is er altijd een kans dat je iemand vergeet. Vandaar dat we IEDEREEN bedanken. Toch willen we een paar mensen in het bijzonder bedanken:

Ineke, (van Meiling). Wat was het fijn dat je erbij was! Zonder jou hadden we ons vliegtuig van de binnenlandse vlucht gemist ;-) Je hebt ons in alles bijgestaan en op sommige momenten ons er doorheen getrokken! Wat hebben we het gezellig gehad. Dat vonden wij tenminste ;-) We komen snel nog een keer op de koffie!

Onze moeders, die met ons deze speciale reis gemaakt hebben. Ze hebben het toch maar twee weken zonder de opa's moeten doen! En natuurlijk ook de opa's, die het twee weken alleen moesten redden ;-)

Tante Arianne en tante Lindy, Arie en Maria en Edwin en Wilma, voor het versieren, regelen, taart, aankomst op Schiphol etc. Het was echt super en onvergetelijk!

Ies voor het maken van de foto's en ome Cees voor het maken van de film.

En gewoon IEDEREEN, die op Schiphol was. Ook de berichtjes, kaartjes, watsapjes, cadeautjes etc. vonden we leuk. Al het meeleven heeft ons goed gedaan!

Hartelijke groet, Ruben, Willianne, Aron en Levi Vogel

1. Mooi dat jullie weer thuis zijn. Het heft altijd onze belangstelling gehad en ook wel de wens om te adopteren. De Heere heft ons rijk gezegend met kinderen,maar er was altijd plaats om nog eens te adopteren. We zijn er nu te "oud"voor.
    Maar vind het fijn om te hebben mogen meeleven en meebidden voor jullie. Wens jullie Gods onmisbare zegen toe in het toekomende en dat jullie ook Hem mogen aanlopen als een waterstroom om alle advise en trouble bij hem te mogen neerleggen.We wensen jullie Ps 121 toe. Ik denk dat je dat wel kent.